جزئیات

معرفی مرکز

شهرستان جوین با وسعت ۱۷۰۹ کیلومتر مربع در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از مرکز استان(خراسان رضوی) درمدار ۳۰ درجه طول شرقی/ غربی و ۵۱ درجه و ۲۰ دقیقه عرض شمالی/ جنوبی قرار دارد.ارتفاع شهرستان از سطح دریا های آزاد ۱۱۰۰ مترمی باشد.
این شهرستان به طول ۶۰کیلومتر و عرض ۵۰ کیلومتر، از شمال به شهرستان اسفراین ، از جنوب به شهرستان سبزوار، از غرب به شهرستان جغتای، از شرق به شهرستان خوشاب متصل می باشد.وسعت منابع طبیعی شهرستان حدود ۹۵۲۲۴ هکتار می باشد.
این شهرستان دارای بیش از ۳۰۴۸۳ هکتارسطح زیر کشت آبی، ۵۲۴۹ هکتار سطح زیر کشت دیم و دارای ۳۰۵۶۳۴ واحد دامی با تولید بیش از ۳۴۵۰۱۰ تن محصولات زراعی، باغی و دامی می باشد. بیشترین محصولات زراعی و باغی شهرستان گندم، جو، چغندرقند، ذرت دانه ای، کلزا، هندوانه آبی، انگور، گردو می باشد.
در محصولات چغندرقند، هندوانه بذری، ذرت دانه ای، فلفل قرمز، کنجد، ماش، انگور آبی و دیم و گیاهان دارویی، دارای رتبه های اول تا سوم در بین شهرستان های استان می باشد.

از نظر دامداری با داشتن ۸۰۰۰ رأس دام سنگین و۱۴۵۰۰۰ رأس دام سبک و ۱۵ واحد مرغداری سهم مهمی در تولید شیر وتأمین گوشت قرمز و سفید را بعهده دارد.

با توجه به وضعیت اقلیمی واستقرار کشت و صنعت جوین و قرارگرفتن این شهرستان در کنار راه آهن سراسری و جاده های مواصلاتی موجب رونق مناسب کشاورزی وصنعت وامکان دسترسی آسان به بازارهای مصرف را فراهم نموده.

بزرگترین کارخانه تولید اسید سیتریک در کشور
مجهز به سیستم اتوماسیون سطح اول جهان
پیشگام در حفظ محیط زیست با استفاده از آی سی راکتور در فاضلاب، سیستم ویناس و کمپوست
ظرفیت اسمی تولید ۴۰ هزار تن در سال(منوهیدرات-آنهیدروز)
تولید انواع نمک های اسیدسیتریک
مواد قندی، با استفاده از میکرو ارگانیسم ها در فرمانتورهای بلند به اسید سیتریک تبدیل می شوند، با توجه به راندمان و حجم زیاد تولید تقریباً بیش از ۹۰ % تولیدات امروزه دنیا، از طریق غوطه وری در فرمانتورهای بلند با حجم های مختلف به بهره برداری می رسد. کارخانه اسید سیتریک جوین در فـرمانتـورهای بزرگ ۴۵۰ متـر مکعبی که در جهان کم نظیر است با روش غوطه وری تهیه می گردد.

تصفیه خانه فاضلاب:
از جمله وجوه تمایز این کارخانه، استفاده از آی سی راکتور در فاضلاب، سیستم ویناس و کمپوست است که مجموعاً با استفاده از این سیستم تمامی پسماندها، در واحد مجدداً بازیافت و به مدار مصرف بر می گردد. این سیستم نیز در نوع خود، جزء آخرین تکنولوژی دنیا محسوب می گردد.

جزئیات

موقعیت مکانی

ویدئو

بازدید از صفحه

اولین نفری باشید که برای “کشت و صنعت جوین” نظر می دهد

امتیاز