مجتمع کشت و صنعت بیدمشک (مشار)

جزئیات

معرفی مرکز

مجتمع کشت و صنعت بیدمشک این مجتمع یکی از بزرگترین مجتمع های کشت و صنعت در شرق کشور می باشد که دارای زمین های زیر کشت پسته و مجتمع های دامداری و مرغداری.
حکایت «مجتمع کشت و صنعت بیدمشک» هم جایی شیرین می‌شود که سیروس مشار (ایرانی مقیم سوئیس)، سرمایه‌گذار طرح، از دل روستای «نوزاد» درمیان بلند شده و بنا به شرایط استان، در روستای مختاران سربیشه سرمایه‌گذاری می‌کند تا شعار وطن‌پرستی‌اش را به اثبات برساند.
بنابراین، از سال ۷۲ ایده احداث مجتمع کشت و صنعت بیدمشک را بر روی کاغذ می‌آورد و به دنبال رایزنی‌های انجام شده طی سال ۸۰، فعالیت مجتمع را کلید می‌زند.

حالا این مجتمع که نمونه‌ای منحصربه‌فرد و موفق در سطح کشوری است در زمینه‌های کشت سبزی، صیفی‌جات، علوفه، پرورش گاو، مرغ و ماهی خوش درخشیده و روزبه‌روز پله‌های ترقی را طی می‌کند.

جهادگر کویر دل به دریا زد تا با تکیه بر توان خویش و مساعدت‌های مسئولان انقلابی، رویای دیرینه‌اش را تعبیر کند و با سرمایه‌گذاری در خاک استان، فرمان رهبرش مبنی بر «رشد تولید» را لبیک گفته باشد.
مدیر مجتمع کشت و صنعت بیدمشک در جریان حضور تور رسانه‌ای در سربیشه در جمع خبرنگاران با اشاره به سرمایه‌گذاری دکتر مشار، سرمایه‌گذار ایرانی مقیم در سوئیس، بیان کرد: «با تلاش‌های انجام شده، این مجموعه پرورش‌دهنده برتر مرغ تخم‌گذار بوده و در سطح ملی حرف‌هایی برای گفتن دارد».
سروری با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شامل ۱۰ واحد است، ادامه داد: «گلخانه ۱۰ هکتاری یکی از این واحدها بوده که سال ۹۸ در راستای طرح نهضت گلخانه‌ای در شهرستان احداث شده است».
وی بیان کرد: «برای ایجاد گلخانه حدود ۱۸۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ۷۲ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بوده و هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است».

سروری ادامه داد: «سبزی و گوجه‌فرنگی از جمله تولیدات گلخانه بوده که گوجه علاوه بر استان، در تهران هم به فروش می‌رسد و مازاد آن به دبی و روسیه صادر می‌شود».

موقعیت مکانی

بازدید از صفحه

اولین نفری باشید که برای “مجتمع کشت و صنعت بیدمشک (مشار)” نظر می دهد

امتیاز