مجتمع پتروشیمی شهدای مرودشت

جزئیات

معرفی مرکز

عمده ترین اهداف صادرات محصولات تولیدی این مجتمع کشورهای همسایه، هند، پاکستان، بزریل، آفریقای جنوبی و همچنین اروپا است و اکنون در تلاشیم تا بازارهای دیگری مانند کشورهای آمریکای لاتین را به جمع مشتریان اضافه کنیم.
کیانوش کاظمی افزود: بیش از ۸۰ درصد اوره صادراتی مجتمع پتروشیمی شهدای مرودشت شیراز به کشور هند صادر می شود زیرا این کشور به دلیل وسعت کشاورزی نیاز فراوانی به این نوع کود دارد،
مدیرعامل پتروشیمی شیرازدر خصوص میزان صادرات شرکت نیز گفت: تا قبل از وارد مدار شدن طرح ۳، حدود ۴۰۰ هزار تن صادرات داشتیم اما با بهره برداری از این طرح ظرفیت صادرات پتروشیمی شیراز به حدود یک میلیون تن رسیده است.
وی افزود: از آنجا که محصول تولید شده در واحد سوم اوره گرانول است برای رطوبت بالا مطلوب بوده و بنابراین بدنبال بازارهایی با این مشخصات مانند اروپا، امریکای لاتین و افریقا برای صادرات هستیم و پیش بینیمان این است که سال آینده بتوانیم با زیرساختهای صادراتی که در بندر عباس ایجاد کردیم این اهداف را جامه عمل بپوشانیم.
کاظمی تصریح کرد: انبار جدید مجتمع ۵۰ هزار تن و انبار قدیم حداکثر ۳۰ هزارتن را می‌تواند ذخیره سازی کند و به منظور اینکه بتوانیم بازار هدف صادراتی داشته باشیم از قبل پیش بینی کردیم که حدود ۱۲۶ هکتار انبار در بندر عباس احداث کنیم تا ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید سال در آنجا انبار کنیم و این مزیتی است که در بندر عباس ایجاد شده تا بتوانیم صادرات داشته باشیم.
وی میزان تولید آمونیاک را ۲۰۵۰ تن و میزان تولید اوره گرانول را ۳۲۵۰ تن در روز اعلام کرد.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شیراز ازدرباره واحد سوم اوره و امونیاک پتروشیمی شیراز و وضعیت به تولید رساندن این مجتمع گفت: ما تاکنون ۵۵۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و۴هزار میلیارد ریال برای این طرح هزینه کرده‌ایم.

جزئیات

موقعیت مکانی

بازدید از صفحه

اولین نفری باشید که برای “مجتمع پتروشیمی شهدای مرودشت” نظر می دهد

امتیاز