جزئیات

معرفی مرکز

شركت كلرپارس در تاريخ ۴/۷/ ۱۳۶۶ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب ، در شهرستان تبریز تاسيس و تحت شماره ٤٤٨٩ در ثبت شركتهاي تبريز به ثبت رسيد. پس‌از اخذ موافقت اصولي در زمينه توليد كلر و مشتقات آن و سود سوز آور از وزارت صنايع در تاريخ ۲۶/۹/ ۱۳۶۶ فعاليت پروژه آغاز و با معرفي فروشنده خارجي ماشين‌آلات وتجهيزات توليدكلر و سود از سوي وزارت نيرو كه از طريق مناقصه بين المللي صورت پذيرفت شركت دنورا از كشور ايتاليا به مجريان پروژه معرفي و شروع به كار نمود. فعاليت پروژه از اواسط سال ٧٢ با فعاليت عملياتی ساخت وساز و نصب ماشين‌آلات آغاز و پس از رفع مشكلات و موانع اجرايي در نيمه دوم سال ١٣٧٧ همزمان با حضور رياست محترم جمهوري وقت ايران بهره برداري از شركت كلرپارس آغاز گرديد.

اجرای طرح های توسعه کلرپارس از ابتدای بهره برداری آغاز و با توسعه مساحت کارخانه به ۲۱ هکتار، اینک ظرفیت تولید کلر از ۲۰ تن به بیش از ۵۰ تن در روز افزایش یافته و روند رو به رشد آن به همراه تنوع تولید در صنایع پایین دستی همواره جزو برنامه اصلی و استراتژیک شرکت می باشد . موقعیت جغرافیایی ایده ال کلرپارس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت آزاد راه و مسیر ریلی سراسری و با بهره گیری از ناوگان تخصصی مواد شیمیایی ، حمل سالانه بیش از ۶۵۰۰۰ تن محصولات تولیدی این شرکت را علاوه بر گستره کشور ، به سایر کشورهای هدف صادراتی را نیز تسهیل و تسریع می نماید .
پروژه افزایش ظرفیت شرکت کلرپارس با استفاده از توانمندی و پتانسیل داخلی شرکت در سال ۱۴۰۰به بهره برداری رسیده است و باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور و بومی سازی دانش کلرآلکالی شده است طوریکه در سال جدید حدود ۶ میلیون دلار ارز آوری داشته است. با افتتاح این پروژه تولید کلرمایع از ۵۰ تن در روز به ۸۵ تن، سود مایع از ۱۸۶ تن در روز به ۳۱۶ تن، پارافین کلره از ۱۰ تن در روز به ۱۵ تن و اسیدکلریدریک از ۱۲ تن در روز به ۱۵۰ تن و گاز هیدروژن از ۱۵۰۰۰ متر مکعب به ۲۶۰۰۰مترمکعب در روز خواهد رسید.

جزئیات

موقعیت مکانی

ویدئو

بازدید از صفحه

اولین نفری باشید که برای “شرکت کلر پارس” نظر می دهد

امتیاز