جزئیات

معرفی مرکز

شركت سیمان سفید ارومیه با هدف احداث كارخانه سیمان سفید در كیلومتر ۲۵ جاده ارومیه- سلماس در سال ۱۳۵۶ با نام «شركت صنعتی و معدنی عسگرآباد» در ارومیه به ثبت رسید و بعداً به «شركت سیمان سفید ارومیه (سهامی خاص)» تغییر نام داد.
عملیات اجرایی احداث كارخانه به جهت شروع انقلاب شكوهمند اسلامی در سال ۵۷ و نیز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ و تداوم آن تا سال ۶۷ و آثار مترتب از آن مسكوت ماند و در اوایل دهه ۷۰ و پس از طی مراحل مقدماتی و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات (با مشاركت بانك ملی ایران) مجدداً مراحل احداث آن شروع و در سال ۱۳۷۹ طی سفر ریاست محترم جمهوری وقت، جناب آقای سید محمد خاتمی، ‌رسماً افتتاح گردید و به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت اسمی تولید كارخانه سیمان سفید ارومیه در هر ماه ۱۴۴۰۰ تن كلینكر ۱۵۰۰۰ تن سیمان سفید می‌باشد كه تمامی آن طی سالهای گذشته تحقق یافته و با توجه به برنامه‌ریزیهای انجام شده تلاش بر این است تا همه ساله تحقق یابد.
عمده مواد اولیه مورد استفاده در تولید سیمان سفید شامل سنگ آهك، كائولن، فلدسپار و سنگ گچ می‌باشد كه علی‌رغم وجود معدن سنگ آهك اختصاصی در یك كیلومتری كارخانه، به علت مشكلات راه‌ ارتباطی، امكان بهره‌برداری از معدن میسر نگردیده است و لاجرم سنگ آهك نیز همچون فلدسپار، كائولن و سنگ گچ، از سایر معادن تهیه و مصرف می‌گردد.

جزئیات

موقعیت مکانی

ویدئو

بازدید از صفحه

اولین نفری باشید که برای “شرکت سیمان سفید ارومیه” نظر می دهد

امتیاز