معرفی مرکز

طی سفرهای استانی هیات دولت به گیلان در سال ۱۳۸۷، احداث بندر چمخاله در راستای بند ۱۱ مصوبه شماره ۴۱۱۴۷/۱۳۷۳۱۰ مورد تصویب قرار گرفت. در پی این مصوبه در تاریخ ۹۰/۳/۱۷به شماره ۴۲۱۹۴/۱۶۳۲۸۵ تبدیل بندر صیادی به بندر بار و مسافر و تحویل آن به مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی تصویب و ابلاغ و بندر چمخاله از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور (معاونت ساخت و توسعه بنادر و فرودگاه های سابق) تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان شد.در طرح اولیه از سوی مشاور سازمان، برای بندر چمخاله اسکله ۳۷۵ متری، یک حوضچه به مساحت چهار هکتار، یک موج شکن هزار متری، یک راه سنگی به طول ۸۰ متر، پل به طول ۳۵۲ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان به اداره کل بنادر و کشتیرانی گیلان ارایه شد و کلنگ احداث آن در سال ۱۳۹۴ به زمین زده شد.

اما بعد از وقفه‌ای سه ساله در احداث بندر، سازمان بنادر و کشتیرانی، نسبت به تغییرکاربری بندر تجاری اقدام کرد و با تغییر مصوبه هیات دولت، احداث بندر گردشگری ـ مسافری با مشارکت بخش خصوصی هتل، ایجاد مجتمع اقامتی و اماکن تفریحی را در دستور کار قرار داد.
به نظر می‌رسد هدف اصلی از تغییر کاربری بندر صیادی چمخاله به بندر تجاری و مسافری استفاده بهینه از زیرساخت‌ها و بهره برداری از بندر موجود با هدف رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه و شهرستان لنگرود بوده باشد. دلایل لزوم تغییر کاربری و نیاز گیلان به بندر گردشگری را از کارشناسان و مسوولان وقت و فعلی سازمان بنادر و کشتیرانی گیلان و کشور جویا شدیم.

موقعیت مکانی

ویدئو

بازدید از صفحه

اولین نفری باشید که برای “اسکله چمخانه” نظر می دهد

امتیاز