جزئیات

معرفی مرکز

منطقه گیلان، لحظاتی پیش، با حضور «محمدعلی نجفی» استاندار گیلان، دومین پست اسکله بندر چندمنظوره آستارا از نوع شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر برای پهلوگیری کشتی های تجاری افتتاح شد.
این اسکله در مدت ۹ ماه احداث و برای تکمیل آن ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
با بهره برداری از دومین پست اسکله بندر چند منظوره آستارا، ظرفیت جابجایی کالا در این بندر از ۶۰۰ هزار تن به یک میلیون تن افزایش یافته است.
استاندار گیلان پس از بهره برداری از این پست اسکله، دو باب انبار سرپوشیده را که برای نگهداری کالا، در محوطه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا احداث شده است، افتتاح کرد.
این دو انبار در مجموع با زیربنای ۶ هزار مترمربع، در مدت یک سال احداث و برای تکمیل هر یک از آنها نیز مبلغی معادل ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
استاندار گیلان در سفر خود به شهرستان آستارا از عملیات استحصال حوضچه داخلی بندر بازدید کرد و با چگونگی اجرای عملیات محوطه سازی و تسطیح اراضی منطقه ویژه اقتصادی آشنا شد.
عملیات استحصال ۳ هکتار حوضچه داخل بندر در مدت ۷ ماه انجام و برای اجرای آن نیز ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
بندر چندمنظوره آستارا نخستین بندر خصوصی کشور می باشد که عملیات احداث آن در فروردین ماه سال ۱۳۸۸ توسط شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه آغاز شد و فاز نخست آن در فروردین ماه ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید.
این بندر در زمینی به مساحت ۶۱ هکتار ساخته شده است و در صورت تکمیل، ظرفیت اسمی آن تا ۳.۵ میلیون تن افزایش می یابد.
فاصله این بندر تا بندر باکو ۱۳۳ مایل دریایی، بندر آکتائو ۳۵۰ مایل دریایی، بندر ترکمن باشی ۲۴۰ مایل دریایی، ماخاچ کالا(مخاچ قلعه) ۳۷۳ مایل دریایی، آستاراخان ۲۴۰ + ۱۷۰ مایل دریایی، فریدون‌کنار ۲۰۵ مایل دریایی، بندرانزلی ۶۵ مایل دریایی، بندر نوشهر ۱۶۵ مایل دریایی و بندر امیر آباد ۲۳۵ مایل دریایی می باشد.
کالاهایی از قبیل سنگ های تزئینی، سنگ کلینگر، انواع چوب، MDF خام، سنگ های تزئینی، تخته نراد، کربنات کلسیم، انواع سیمان، دی اکسید تیتانیوم، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی، شمش آهن، رول آهن، گچ ساختمانی، انواع پلی‌اتیلن، نمک صنعتی، فتالیک و مشتقات،PVC و مشتقات آن و سنگ گرانیت، به واسطه این بندر بین کشورهای حاشیه دریای خزر، تخلیه و یا بارگیری شده است.

جزئیات

موقعیت مکانی

ویدئو

بازدید از صفحه

اولین نفری باشید که برای “اسکله آستارا” نظر می دهد

امتیاز